S 36: Hvad agter ministeren at gøre for at sikre, at rejefiskeriet igen kan begynde på Rømø, og vil ministeren ændre bekendtgørelsen fra 2005, eller mener ministeren, at der er reel bekymring for miner i området?

Begrundelse: Der henvises til artiklen fra TV2 Syd: »Fiskere i protestaktion - Vi lader skibene ligge og overtager dæmningen« fra den 15. juni 2026 og bekendtgørelse nr. 135 af 4. marts 2005.

Sagstrin