S 1374: Mener ministeren, at det er acceptabelt at udsætte passagererne for en så ringe service, som det nu er tilfældet med overfyldte tog på Svendborgbanen, når der samtidig skal betales fuld pris for rejsen, og mener ministeren overhovedet, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

Begrundelse: I DR-Fyn har man i flere omgange og så sent som den 26. august 2016 kunnet læse om overfyldte tog på Svendborgbanen (http://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/propfyldte-tog-passagerer-frygter-sikkerheden). Derfor vil spørgeren dels høre ministeren, om denne mener, det er en ordentlig service, man yder passagererne, der i øvrigt betaler fuld pris for billetten, dels om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt.

Sagstrin

  • Besvarelse, skriftlig
    2016-09-04T22:00:00.000Z

  • Anmeldelse
    2016-08-30T00:00:00.000Z