S 1374: Mener ministeren, at det er acceptabelt at udsætte passagererne for en så ringe service, som det nu er tilfældet med overfyldte tog på Svendborgbanen, når der samtidig skal betales fuld pris for rejsen, og mener ministeren overhovedet, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt?
Begrundelse: I DR-Fyn har man i flere omgange og så sent som den 26. august 2016 kunnet læse om overfyldte tog på Svendborgbanen (http://www.dr.dk/nyheder/regionale/fyn/propfyldte-tog-passagerer-frygter-sikkerheden). Derfor vil spørgeren dels høre ministeren, om denne mener, det er en ordentlig service, man yder passagererne, der i øvrigt betaler fuld pris for billetten, dels om det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt.
Aktører
Transport- og Bygningsudvalget
Relevant forKarsten Hønge
Spørgertransport- og bygningsministeren
MinisterTransport- og Bygningsministeriet
Ministerområde
Sagstrin
Besvarelse, skriftlig
2016-09-04T22:00:00.000ZAnmeldelse
2016-08-30T00:00:00.000Z
Dokumenter
Svar på spm. nr. S 1374: Mener ministeren, at det er acceptabelt at udsætte passagererne for en så ringe service, som det nu er tilfældet med overfyldte tog på Svendborgbanen, når der samtidig skal betales fuld pris for rejsen, og mener ministeren overhovedet, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt?
Hovedtilknytning Frigivet 05/09/16Relationer:
Mener ministeren, at det er acceptabelt at udsætte passagererne for en så ringe service, som det nu er tilfældet med overfyldte tog på Svendborgbanen, når der samtidig skal betales fuld pris for rejsen, og mener ministeren overhovedet, at det er sikkerhedsmæssigt forsvarligt?
Hovedtilknytning Frigivet 29/08/16Relationer: