S 19: Hvad er ministerens holdning til den kritiske situation hos Lokaltog i Nordsjælland, der har ført til, at hver fjerde lokomotivfører har meldt sig syg, og hvad agter ministeren at gøre for at sikre et ordentligt arbejdsmiljø for medarbejderne samt sikre, at der er tilstrækkeligt med uddannede lokomotivførere, jf. artiklen »Da togene begyndte at køre igen efter ulykke, rullede op til 27 sygemeldinger fra lokomotivførerne ind om dagen« den 2. juni 2026 på sn.dk?
Aktører
by-, land- og transportministeren
MinisterTransportudvalget
Relevant forBy-, Land- og Transportministeriet
MinisterområdeSigne Munk
TilMarlene Harpsøe
Spørger
Sagstrin
Anmeldelse
2026-06-11T00:00:00.000Z
Dokumenter
-
Relationer:
-
Relationer: