Spm. om ministeren vil redegøre for, hvilke initiativer ledelsen af Arbejdsskadestyrelsen har sat i gang for at ændre de interne arbejdsgange og styringsinstrumenter for at sikre kvaliteten i sagsbehandlingen, til beskæftigelsesministeren

Tilhører sager:

Aktører:


    Udvalgsspørgsmål.pdf

    https://www.ft.dk/samling/20141/aktstykke/Aktstk.30/spm/1/1419653.pdf

    Finansudvalget
    Til: Beskæftigelsesministeren
    Dato: 12. november 2014
    Udvalget udbeder sig ministerens besvarelse af følgende spørgsmål:
    Aktstk. 30
    Aktstykke om finansiering af forventet underskud i Arbejdsskadestyrelsen i
    2014
    Af beskæftigelsesministeren (Henrik Dam Kristensen)
    Spørgsmål 1
    Vil ministeren, på baggrund af Kammeradvokatens undersøgelse af 20. juni
    2014 af afgørelser fra Arbejdsskadestyrelsen, redegøre for, hvilke konkrete
    initiativer ledelsen af Arbejdsskadestyrelsen har sat i gang for at ændre de in-
    terne arbejdsgange og styringsinstrumenter for at sikre, at kvaliteten i sagsbe-
    handlingen øges væsentligt - herunder hvad medarbejderne måles på i form
    af points, længden af oplæringsprogrammer for nyansatte, den enkelte sags
    behandling af stærkt skiftende medarbejdere, en ledelsesstruktur hvor medar-
    bejderne let burde kunne søge råd og vejledning m.v. som omtalt i Politikens
    kronik den 3. oktober 2013: http://politiken.dk/debat/kroniken/ECE2092995/
    arbejdsskadestyrelsen-er-blevet-til-en-poelsefabrik/?
    Spørgsmålet er stillet efter ønske fra Jonas Dahl (SF).
    Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på sfjoda@ft.dk og til ud-
    valg@ft.dk.
    På udvalgets vegne
    Camilla Hersom
    formand
    1/1
    Finansudvalget 2014-15
    Aktstk. 30 Spørgsmål 1
    Offentligt