Mener ministeren, at det er rimeligt, at virksomheder, der håndterer affald fra olie- og gasindustrien, selv vurderer og dokumenterer, at affaldet ikke indeholder naturligt forekommende radioaktivitet, når Sundhedsstyrelsen samtidig ikke foretager systematiske målinger i forbindelse med sit tilsyn hos virksomhederne?

Tilhører sager:

Aktører:


Mener ministeren, at det er rimeligt, at virksomheder, der håndterer affald fra olie- og gasindustrien, selv vurderer og dokumenterer, at affaldet ikke indeholder naturligt forekommende radioaktivitet, når Sundhedsstyrelsen samtidig ikke foretager systematiske målinger i forbindelse med sit tilsyn hos virksomhederne?

https://www.ft.dk/samling/20251/spoergsmaal/s569/spm/3133935.pdf