Finder ministeren det rimeligt, at energiselskabet Verdo, der siden 2023 har været præget af millionunderskud, fortsat udbetaler en millionløn til selskabets administrerende direktør, mens forbrugerne risikerer at blive efterladt med regningen, og agter ministeren på den baggrund at tage initiativ til at sikre, at forbrugernes midler prioriteres til lavere energipriser frem for finansiering af gyldne direktørlønninger?

Tilhører sager:

Aktører:


Finder ministeren det rimeligt, at energiselskabet Verdo, der siden 2023 har været præget af millionunderskud, fortsat udbetaler en millionløn til selskabets administrerende direktør, mens forbrugerne risikerer at blive efterladt med regningen, og agter ministeren på den baggrund at tage initiativ til at sikre, at forbrugernes midler prioriteres til lavere energipriser frem for finansiering af gyldne direktørlønninger?

https://www.ft.dk/samling/20241/spoergsmaal/s1184/spm/3029782.pdf

Side 1 | 1
Spørgsmål nr. S 1184
§ 20-spørgsmål til skriftlig besvarelse
Til: Klima-, energi- og forsyningsministeren
Dato: 27. maj 2025
Stillet af: Nick Zimmermann (DF)
Finder ministeren det rimeligt, at energiselskabet Verdo, der siden 2023 har
været præget af millionunderskud, fortsat udbetaler en millionløn til
selskabets administrerende direktør, mens forbrugerne risikerer at blive
efterladt med regningen, og agter ministeren på den baggrund at tage initiativ
til at sikre, at forbrugernes midler prioriteres til lavere energipriser frem for
finansiering af gyldne direktørlønninger?
(Spm. nr. S 1184).
Begrundelse
Der henvises til artiklen »Underskudsramte Verdo henter forsyningsdirektør
ind i bestyrelsen« bragt på Ctwatch.dk den 14. maj 2024.
Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på nick.zimmermann@ft.dk og
til Lovsekretariatet på lov@ft.dk.
På Folketingets formands vegne
Lovsekretariatet
Offentligt
S 1184
2024-25