Finder ministeren det rimeligt, at energiselskabet Verdo, der siden 2023 har været præget af millionunderskud, fortsat udbetaler en millionløn til selskabets administrerende direktør, mens forbrugerne risikerer at blive efterladt med regningen, og agter ministeren på den baggrund at tage initiativ til at sikre, at forbrugernes midler prioriteres til lavere energipriser frem for finansiering af gyldne direktørlønninger?
Tilhører sager:
Aktører:
Finder ministeren det rimeligt, at energiselskabet Verdo, der siden 2023 har været præget af millionunderskud, fortsat udbetaler en millionløn til selskabets administrerende direktør, mens forbrugerne risikerer at blive efterladt med regningen, og agter ministeren på den baggrund at tage initiativ til at sikre, at forbrugernes midler prioriteres til lavere energipriser frem for finansiering af gyldne direktørlønninger?
https://www.ft.dk/samling/20241/spoergsmaal/s1184/spm/3029782.pdf
Side 1 | 1 Spørgsmål nr. S 1184 § 20-spørgsmål til skriftlig besvarelse Til: Klima-, energi- og forsyningsministeren Dato: 27. maj 2025 Stillet af: Nick Zimmermann (DF) Finder ministeren det rimeligt, at energiselskabet Verdo, der siden 2023 har været præget af millionunderskud, fortsat udbetaler en millionløn til selskabets administrerende direktør, mens forbrugerne risikerer at blive efterladt med regningen, og agter ministeren på den baggrund at tage initiativ til at sikre, at forbrugernes midler prioriteres til lavere energipriser frem for finansiering af gyldne direktørlønninger? (Spm. nr. S 1184). Begrundelse Der henvises til artiklen »Underskudsramte Verdo henter forsyningsdirektør ind i bestyrelsen« bragt på Ctwatch.dk den 14. maj 2024. Svaret bedes sendt elektronisk til spørgeren på nick.zimmermann@ft.dk og til Lovsekretariatet på lov@ft.dk. På Folketingets formands vegne Lovsekretariatet Offentligt S 1184 2024-25